Köpvillkor
Om din order överstiger 799 kr är frakten gratis vid använding av standard frakt (MyPack Collect)! Under 799 kr är frakten alltid 79 kr.
Alla priser på nätsidan är i SEK inklusive moms och tull.
För att vara säker på att du får orderbekräftelse och upphämtningsmeddelande, kontrollera så att du angett rätt mailadress och telefonnummer. Om du inte får en orderbekräftelse, så titta i din skräppost, så den inte har hamnat där.
Vid köp av en enkel beskrivning behöver du också köpa garn till , och vid köp av ett häfte behöver man köpa garn till minst en av beskrivningarna i häftet. Detta inkluderar även eventuella garnalternativ för beskrivningen.
Vi säljer våra häften endast tillsammans med garn till ett plagg i kollektionshäftet. Vi förbehåller oss rätten att avboka ordern som inte uppfyller dessa krav.
Vid köp av beskrivning och garn för design i samarbete mellan Sandnes Garn och Cecilie Skog, Tiril Eckhoff, Petter Pilgaard, Vendela Kirsebom och KongleBySigrun säljs häftet endast tillsammans med garn för hela plagget i garnet som används i beskrivningen. Vi förbehåller oss rätten att avboka ordern som inte uppfyller dessa krav.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel när det gäller priser och information om varor på sidan. Ta kontakt med oss om du har frågor. Vi önskar att ge dig god hjälp och ett bra köp!
Med Klarna Checkout kan du betala med kort, delbetalning eller faktura. Beställningar som skall betalas med faktura förfaller till betalning 14 dagar efter beställningen skickas från vårt lager. Fakturan skickas via e-post från Klarna. Om du behöver skjuta upp förfallodagen på fakturan eller frysa fakturan eftersom du kommer att returnera ett objekt kan du enkelt göra det genom att logga in på Klarna.se. Där hittar du också mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalningsmetoder.
Alla betalningsmetoder på sandnes-garn.se förvaltas av Klarna. Vi lagrar inte eller hanterar bank- eller kreditkortsinformation.
Vi använder oss av PostNord. Vi erbjuder tre leveransalternativ:
Standardalternativet MyPack Collect, där du själv hämtar ut ditt paket på valt PostNord utlämningsställe eller paket box, samt MyPack Home där du får paketet som hemleverans. Med hemleverans får du alternativ med eller utan signatur.
Om du väljer att hämta ut ditt paket själv måste detta göras inom 7 dagar efter att du fått SMS och eller epost om att paketet har kommit. Eller lägga till 7 nya dagar. Läs mer om detta under rubriken "Paket som inte hämtas».
Om du väljer paketbox får du en avisering precis som vanligt. Hämta sedan ditt paket genom att använda PostNord App och legitimera dig via Mobilt BankID. Du behöver ha en smarttelefon med Bluetooth för att kunna använda paketbox. Mer information
Om du väljer MyPack Home, kommer du dagen innan leverans få ett sms och eller email med leverans information, och du får möjlighet att välja leveranstid om du behöver ändra.
Om du väljer hem leverans med signatur (179 kr), är det viktigt att du är tillgänglig när de ska leverera paketet och kan signera. Om du väljer denna leverans metod är ditt paket försäkrat. Om du väljer hem leverans utan signering (159 kr) kommer posten att lägga paketet utanför din dörr eller i din brevlåda, och sänder dig ett SMS när detta är gjort. Sandnes Garn och PostNord ansvarar inte för paketet tex. att det stjäls, skadas eller liknande, när detta är levererat. Denna leverans metod rekommenderas inte om du bor i stort hyreshus, där du behöver låsa upp eller använda kod för att komma in. Mer information
Varorna skickas från oss inom 3 arbetsdagar efter att vi har mottagit ordern. Vi skickar paket från Norge varje måndag, onsdag och fredag med undantag av helgdagar som förekommer på dessa dagar. Spårningsnummer skickas via e-post när paketet skickas från oss, och du kommer att kunna följa din beställning när den kommer till Sverige efter ca. 2-3 arbetsdagar. Därefter ska det ta 1-3 arbetsdagar till ditt utlämningsställe eller hem, beroende på vilken del av Sverige du bor i. Våra försändelser transporteras med tåg och bil, och leveranstiden kan påverkas av någon minskad framkomlighet på väg och järnväg.
Varor som inte hämtas ut innan fristen blir returnerat till oss. För alla varor som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att fakturera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, satt till 200 SEK.
Om du finner fel på ditt paket måste du inom skälig tid från att felen upptäcktes, ge Sandnesgarn ett skriftligt meddelande (e-post eller brev) om detta.
Sandnes Garn kommer då att ge dig information om hur du skall göra. Regler om reklamation finnes i lagen om reklamationsrätten som kan hittas på Hallå konsument sina webbsidor.
I distansavtal gäller ångerrätten från den dagen köparen mottog varan och 14 dagar framåt. Om du vill ångra köpet, returnerar du varan i samma skick som du mottog den och bifogar en ifylld ångerblankett. Du får då tillbakafört det du har betalt för varan när vi har kontrollerat att varan är i samma skick som när vi sände den. Köparen betalar returporto. Se information på ångerblanketten som du hittar här. Ångerblanketten skall vara färdig ifylld med Sandnes Garn information när blanketten mottas. Ångerrätten gäller vid konsumentköp, försäljning till företag innefattas inte av konsumentköplagen.
Ångerrätten upphör när du öppnar den digitala beskrivningen, jämför Ångerrättslagen 11 § paragraf.
SandGarn AB
Fabriksgatan 6
553 18 Jönköping
SVERIGE
Sandnes Garn behandlar persondata inom lagen för Personupplysningar. Upplysningar som kan knytas till dig som person kommer aldrig att bli tillgängliga för andra verksamheter eller bli kopplat med andra externa register. Mer information
Sandnes Garn AS
Postboks 143, Sentrum
NO-4301 Sandnes
Norge
Organisationsnummer.: 877 050 262
Telefon: +47 51 60 86 00
post@sandnesgarn.no