Obs! Kollektioner lanserade från 2024, säljs bara som enkelbeskrivningar och inte i häften.

Reklamation

Vi anstränger oss hela tiden för att kunna leverera topp kvalité på garn och andra produkter, men vi vet också att fel kan ske. Här hittar du information om hur du ska göra vid reklamation på produkter.

Produkter köpt i butik

Ta med produkterna till butiken du köpte de, så hjälper de er med reklamation. Är det garn du vill reklamera så ta med banderolen också, så kan vi spåra det partiet, och om det är något avvikande.

Produkter kjøpt i nettbutikken sandnesgarn.no

Ge oss  (Sandnes Garn) ett skriftligt besked (e-post eller brev) innan 14 dagar efter att du upptäckt felet på produkterna. Skriv order nummer och varunummer. Vi ger dig vidare information hur du ska gå till väga. 

Reklamation på mail skickas till: reklamasjon@sandnesgarn.no

Reklamation per brev skickas til: 
Sandnes Garn AS
Att: Nettbutikken
Postboks 143, Sentrum
N-4301 Sandnes

Regler om reklamation finnes i lagen om reklamationsrätten som kan hittas på Hallå konsument sina webbsidor.